Splošni pogoji, pogoji uporabe in zasebnosti


SPLOŠNI POGOJI

Splošni pogoji in navodila so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta M & M Turist d.o.o., Ulica gledališča BTC 10, 1000 Ljubljana ali pooblaščena agencija ter potnik, ki se prijavi za izbran turistični program. Če so v programih navedeni dodatni pogoji in določila oz. spremembe, veljajo tiste navedbe, ki so napisane v programu.


1. Prijava

Potnik se lahko prijavi za turistični aranžma, ki ga organizira mmturist, v turistični poslovalnici, preko spletne strani, telefonu ali elektronski pošti, ali v pooblaščeni agenciji. Ob prijavi mmturist in potnik skleneta pogodbo, ki je obenem tudi potrdilo o rezervaciji in vsebuje podatke o potnikovem turističnem aranžmaju ali pa se sklicuje na program aranžmaja, kjer so ti podatki navedeni. Ob prijavi je potnik dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja, ter plačati prijavnino in stroške prijave oziroma rezervacije.

Organizator potovanja je potovalna agencija, ki je v pogodbi o potovanju navedena kot odgovorna za izvedbo programa v skladu z aranžmajem. Pri nakupu po telefonu ali prek interneta se šteje, da potnik sprejme Splošne pogoje poslovanja v trenutku, ko naroči turistični aranžma.

mmturist za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev (prijavnina) v višini 20,00 EUR na prijavnico (voucher) oziroma 30,00 EUR pri potovanjih, pripravljenih po naročilu. Stroški rezervacije (reservation fee) se obračunajo tudi pri rezervaciji letalskih vozovnic. Višina tega zneska je odvisna od tipa in števila segmentov letalske vozovnice (najmanj 35 € in največ 65 €).

V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja navedenih v Splošnih pogojih. Za zavezujočo prijavo se poleg izrecne pisne prijave oziroma podpisane pogodbe šteje tudi vsako naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo prijavnine ali njenega dela, plačilo stroškov prijave ali dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo ali prijava, ki vsebuje katerega koli izmed navedenih podatkov.

Ob rezervaciji na poizvedbo (on-request) potnik plača varščino v višini, ki je odvisna od lestvice stroškov odpovedi odgovornega organizatorja ter predvidenega datuma odhoda, in ki ni nižja od 30,00 EUR. Potnik ob prijavi podpiše pogodbo o rezervaciji (prijavnico). Na ta način postane vse, kar je navedeno v teh pogojih oziroma pogojih odgovornega organizatorja, pravna obveznost, tako za potnika kot za organizatorja, v kolikor odgovorni organizator takšno rezervacijo na poizvedbo potrdi.

V kolikor se potnik odloči za rezervacijo z opcijo (povpraševanje ali ponudbo) s strani organizatorja, veljajo pogoji za sklenitev pogodbe, ki so označeni na opcijskem dokumentu. Opcija ne velja in ni zavezujoča v primeru višje sile ali »stop bookinga«.


VELJAVNOST PROGRAMA IN POGODBE

Program izleta je sestavni del pogodbe. V primeru neujemanja pogojev med pogodbo in programom za katerega se potnik prijavlja, so veljavni pogoji iz programa. V primeru spremembe programa zaradi sprememb katerihkoli prevozov v programu ali drugih sprememb, so potniki o tem obveščeni najkasneje 5 dni pred odhodom. V tem primeru veljajo novi pogoji za izvedbo potovanja. Potniki se v skladu z ZOR lahko odzovejo spremembam. Napake v veljavnem programu niso izključene. mmturist si pridržuje pravico objave popravka programa na spletni strani www.mmturist.si.

Ustne informacije, ki jih stranke dobijo telefonsko ali na prodajnih mestih, ne obvezujejo organizatorja bolj kot pisne navedbe v ponudbi ali programu.


1.1 Prijavnina pri kuponski prodaji

Znesek prijavnine (stroški prijave oziroma rezervacije) pri kuponski prodaji izletov, potovanj in aranžmajev znaša:

enodnevni izleti: 10,00 EUR / osebo

2 in večdnevni izleti/aranžmaji/potovanja: 15,00 EUR / osebo


2. Plačilo

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo v poslovalnici mmturista ali pooblaščeni agenciji oziroma, ko mmturist prejme plačilo na transakcijski račun ali plačilo s kartico na daljavo.

Prijava po telefonu ali internetu se šteje za sklenjeno s plačilom obroka ali s posredovanjem podatkov s plačilne kartice za transakcijo. Če potnik telefonsko naroči aranžma, ga mora v opcijskem času (1 - 3 dni) potrditi s plačilom, v primeru neplačila se šteje, da je odstopil od namere potovanja.

Ob prijavi potnik plača akontacijo v višini 30 % cene aranžmaja oziroma toliko, kot je navedeno v programu potovanja, ter stroške rezervacije. Preostali del plača potnik najmanj 14 dni pred začetkom potovanja oz. kakor je navedeno v pogodbi /programu.

 primeru, da preostalega dela pogodbene obveznosti potnik ali njegovo prijavno mesto ne plača v predvidenem roku, se šteje, da je odpovedal pogodbo o potovanju, in smiselno se uporabijo določila o potnikovi odpovedi pogodbe o potovanju iz teh splošnih pogojev.

Pravočasno in pravilno plačana akontacija in stroški prijave jamčijo potniku, pod pogoji, določenimi v teh splošnih pogojih oziroma pod pogoji določenimi s programom, udeležbo oziroma prosto mesto na posameznem turističnem aranžmaju ali potovanju.

Potnik je na zahtevo ob odhodu dolžan predložiti vodji potovanja dokument o plačanem aranžmaju (napotnica/voucher ali/in potrdilo o vplačilu); v nasprotnem primeru lahko vodja potovanja potnika ne sprejme na potovanje oziroma aranžma.

Potnik lahko plača z gotovino ali z drugim predvidenim plačilnim sredstvom. V skladu s pogoji negotovinskega poslovanja finančnih institucij, v primeru negotovinskega plačila (debitne ali kreditne kartice ...) turističnega aranžmaja ali druge storitve mmturist, v primeru vračila plačila, mmturist v nobenem primeru ne izplača gotovine, potnik pa lahko zahteva dobropis, če je do njega upravičen.

Obročno plačevanje je možno s kreditnimi karticami (Visa, Mastercard), ki kupcu /potniku to omogočajo.

Kadar za potnika turistični aranžma rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

mmturist nima vpliva na splošne pogoje poslovanja in poslovne odločitve partnerjev, za katere veljajo posebni pogoji poslovanja. Še posebej opozarjamo, da so le-ti lahko drugačni od SPP ki veljajo v R Sloveniji in EU. Potnik se s prijavo na tovrstne aranžmaje eksplicitno strinja s temi pogoji, ter uveljavlja vse svoje zahtevke pri organizatorju teh potovanj.


DARILNI BONI

V mmturistu so na voljo tudi darilni boni. Vsi darilni boni, kuponi in drugi boni so veljavni v obdobju od datuma izdaje, do datuma, ki je naveden na bonu, oz. kuponu. V kolikor ni navedeno drugače, lahko darilne bone in kupone do datuma veljavnosti unovčite.


3. Odgovornost organizatorja

ODGOVORNOST ORGANIZATORJA PAKETNIH POTOVANJ

Organizator potovanja odgovarja za izpolnitev pogodbe o paketnem potovanju, ne glede na to ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje. V primeru drugih organizatorjev potovanj nastopa mmturist kot posrednik. V primeru trenutne nelikvidnosti organizatorja potovanja, vam M&M Turist d.o.o. kot organizator, skladno z veljavno zakonodajo, posreduje osnovne informacije o veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav organizatorja potovanj in podjetij, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje.

ODGOVORNOST ORGANIZATORJA IN PRAVICA POTNIKA

V primeru insolventnosti, vam M&M Turist d.o.o. kot organizator, skladno z zakonodajo in zakonom o varstvu potrošnikov, posreduje osnovne informacije o veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav organizatorja potovanj in podjetij, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje:

·         Številka garantnega pisma: TK49901459948

·         Izdajatelj jamstva (garant): Zavarovalnica Triglav, d.d., Miklošičeva 19, 1000 Ljubljana

·         Predmet zavarovalnega jamstva: jamstvo za povračilo vseh plačil, ki so bila izvedena s strani potrošnika ali v njegovem imenu, če posamezne potovalne storitve niso bile izvedene zaradi likvidnostnih težav organizatorja potovanj. V navedenem primeru potrošnik pozove organizatorja potovanj, da v roku 48 ur zagotovi izpolnitev pogodbenih obveznosti in za to predloži ustrezno dokazilo. V kolikor po poteku navedenega roka obveznosti niso izpolnjene, potrošnik kontaktira asistenčni center, ki v nadaljnjih 72 urah zagotovi povračilo stroškov, skladno z jamstvom po veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav.

·         Kontaktni naslov: Zavarovalnica Triglav, d.d. Dunajska cesta 22, Enota za odnose s strankami,

Asistenčno – storitveni center Telefonska številka: 080 2864


4. Storitve, vključene v ceni aranžmaja

Če ni v programu drugače določeno, so v ceni aranžmaja vštete prevozne, hotelske in gostinske storitve, navedene v programu potovanja, kot tudi organizacija potovanja in DDV. Če ni v programu drugače določeno, veljajo cene posameznega turističnega aranžmaja na osebo, za nastanitev v standardnih dvoposteljnih sobah, brez zagotovila razgledov, balkonov ipd in nudijo samo osnovni bivalni standard. V kolikor je želja po nastanitvi treh oseb v eni sobi, potnike opozarjamo, da je tretje ležišče dodatno v sobi in ni vedno enakovredno osnovnemu ležišču, vendar cena potovanja ostane enaka. Potniku tako omogočimo, da se izogne doplačilu za enoposteljno sobo. V kolikor so posebnosti, se le te navedene v ceniku pri posamezni državi. Prehrana, udobje in ostala ponudba so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij. Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji so različni in neprimerljivi. Tudi prehrana je prilagojena lokalnim navadam.

5. Dodatne storitve in doplačila

Posebne storitve so storitve, ki niso vključene v ceni aranžmaja (enoposteljna soba, posebna prehrana, dodatni izleti, obvezno predpisane mestne takes, audio sistemi...) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

Če so pri posameznem aranžmaju razpisane posebne oz. dodatne storitve, jih potnik doplača k ceni aranžmaja (ob prijavi) na prijavnem mestu. Število potnikov, ki je potrebno za izvedbo izleta je navedeno v programu. V primeru posamezne prijave za potovanje, lahko potnik prepusti agenciji, da se mu potrudi najti partnerja, oz. potnika na istem potovanju, s katerim bo delil sobo. Ne glede na omenjeno, pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi plačati, doplačilo za 1/1 sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku vrne doplačilo za 1/1 sobo.

5.1 Najem audio sistema (Tour-guide)

Sistem Tour-guide je sistem sprejemnikov in oddajnikov, ki je na voljo pri nekaterih organiziranih izletih kot pripomoček za vodnike ali kot obvezna oprema v nekaterih znamenitostih in muzejih, brez katerih vodenje ni dovoljeno.

V najem opreme Tour-guide je vključeno redno vzdrževanje in sterilizacija sistema.

Vzdrževanje pa ne vključuje odprave nepopravljivih poškodb, ki so posledica:

•              zalitja z vodo ali kakršno koli drugo tekočino,

•              izpostavljenosti ognju ali drugim virom toplote, ki lahko poškodujejo opremo,

•              nepravilne uporabe opreme, vključno s poškodbami zaradi ostrih predmetov, zvijanja, stiskanja, padanja itd.,

•              malomarnega ravnanja z opremo,

•              drugih dejanj, ki presegajo običajno in razumljivo uporabo opreme.

Vzdrževanje prav tako ne pokriva izgube opreme. V zgoraj navedenih primerih stranka odgovarja za nastalo škodo na sistemu.

Cenik najema in opreme

Cena dnevnega najema za potnika je 3 € / dan.

V primeru izgube ali povzročene nepopravljive škode mora stranka povrniti vrednost opreme po spodnjem ceniku:

Sprejemnik, 120 €

Slušalka za večkratno uporabo, 10 €


6. Cene

Cene potovanja so določene s programom in cenikom potovanja ali letovanja, ter veljajo od dneva objave programa. mmturist si pridržuje pravico do spremembe cene zaradi sprememb v menjalniškem valutnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, v skladu z zakonikom, ki ureja obligacijska razmerja in predpisi, ki so veljavni v Republiki Sloveniji. O morebitni spremembi cene potovanja mmturist potnika obvesti 20 dni pred odhodom. Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8%, ima potnik pravico razdreti pogodbo. mmturist lahko v programu določi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene na potovanju, na kraju samem. V tem primeru mmturist ne nastopa kot organizator, ne kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno do izvajalca storitve na kraju samem. mmturist lahko v programu določi ceno aranžmaja, pri tem pa izrecno navede, da se lahko cena zviša v kolikor se bo prijavilo določeno število potnikov oziroma nastopijo drugi natančno opredeljeni pogoji. Potnik se prijavi po optimalni-ugodnejši ceni, vendar je seznanjen in nepreklicno soglaša z doplačilom razlike med optimalno in minimalno udeležbo potnikov. V primeru, da se za potovanje odloči manjše število potnikov, vas bomo o spremenjenih pogojih obvestili 7 - 4 dni pred odhodom. 

Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene aranžmaja in potnik ne more odstopiti od pogodbe, če bi pogoji za morebitno zvišanje cene nastopili. Potnik ne more odstopiti od pogodbe, če se je zbralo minimalno število potnikov, in je dolžan doplačati razliko za manjšo skupino. Morebitni popusti in ugodnosti se med seboj izključujejo ter se ne seštevajo. V kolikor je predvidenih več popustov, si lahko potnik izbere tisti popust, ki mu najbolj ustreza.


7. Potnikova odpoved potovanja ali sprememba potovanja

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja in to obvezno v pisni obliki sicer se odpoved potovanja ne upošteva. V tem primeru ima mmturist pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja, katerih višina je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved:

Za turistične aranžmaje po Sloveniji in Evropi ima agencija pravico zadržati:

    do 35 dni pred odhodom: 10 % cena aranžmaja

    34 do 22 dni pred odhodom: 30 % cene aranžmaja

    21 do 15 dni pred odhodom: 50 % cene aranžmaja

    14 do do vključno dneva odhoda oz. pričetka opravljanja storitve: 100 % cene aranžmaja

Neudeležba brez odstopa od pogodbe – 100 % cene aranžmaja.

 

V primeru, ko potnik odpove naročeno potovanje po meri oz. individualno sestavljeno potovanje, ima mmturist pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja, katerih višina je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved:

    do 90 dni pred odhodom plača potnik administrativne stroške v višini 100 €

    od 89 do 60 dni pred odhodom plača potnik 30 % od vrednosti potovanja

    od 59 do 30 dni pred odhodom plača potnik 60 % od vrednosti potovanja

    od 29 do 22 dni pred odhodom plača potnik 80 % od vrednosti potovanja

    od 21 do 0 dni pred odhodom plača potnik 100 % od vrednosti potovanja

Neudeležba brez odstopa od pogodbe – 100 % cene aranžmaja.


Za medkontinentalna potovanja (vsa potovanja izven Evrope) veljajo strožji pogoji v primeru odpovedi potnika:

do 70 dni pred odhodom    - 20% cene aranžmaja

69-45 dni pred odhodom    - 30 % cene aranžmaja

44-30 dni pred odhodom    - 40 % cene aranžmaja

29-22 dni pred odhodom    - 60 % cene aranžmaja

21-15 dni pred odhodom    - 80 % cene aranžmaja

14-0 dni pred odhodom    - 100 % cene aranžmaja.


Navedena višina stroškov zaradi odpovedi potovanja ne velja za strošek katerih koli letalskih vozovnic, ki znašajo, v kolikor ni drugače zavedeno, 100% ceno vozovnice/ vključno z rezervacijskim stroški / in velja tako letalske vozovnice na charter poletih in rednih letih/. Prav tako zgoraj navedene lestvice odpovedi ne veljajo za storitve kupljene preko rezervacijskih sistemov s posebnimi pogoji kot so: hoteli, najem avtomobila, transferji, razne vstopnice, trajektni prevozi, vizumi… Za vsako tako storitev je strošek odpovedi 100% stroškov odpovedi že na dan nakupa. Posebej velja določilo za nizkocenovne prevoznike in sicer: rezervacije v teh primerih izvedemo izključno na željo potnika in na potnikovo odgovornost; morebitna naknadna doplačila (tudi v povratku) in spremembe gredo v celoti na riziko in račun potnika. Posebni pogoji so praviloma navedeni ob prijavi ali ob potrditvi ponudbe (na pogodbi), zato se v primeru potnikove odpovedi potovanja po meri oz individualno sestavljenega potovanja te storitve obravnavajo ločeno od klasične lestvice odpovednih stroškov, navedenih zgoraj. Taki posebni pogoji so velikokrat določeni, ko se kupuje storitev po nižji ali znižani ceni z rezervacijskih sistemov za zgoraj navedene storitve in ne dopuščajo sprememb ali odpovedi.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le - ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih mmturist-u narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji. Potnik mora odpoved potovanja obvezno podati v pisni obliki. Med potovanjem potnik lahko prekine potovanje samo na svojo željo, na osnovi pisne izjave o prekinitvi. V primeru prekinitve potovanja, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov.


8. Odstopnina/zavarovanje rizika odpovedi

Ob prijavi lahko sklenete odstopnino/zavarovanje rizika odpovedi za primer, da se zaradi določenih nepredvidljivih okoliščin potovanja ne bi mogli udeležili. Ob izpolnitvi pogojev lahko uveljavljate vračilo vplačane kupnine za vaš rezervirani aranžma do pričetka potovanja. Odstopnina/zavarovanje rizika odpovedi velja v primeru uradnih pozivov, nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja ali smrti v ožji družini (zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Odstopnina lahko znaša približno 5 - 7% cene celotnega aranžmaja odvisno od izbranega paketa zavarovanja. V primeru odpovedi, agencija zadrži celotno vrednost odstopnine ter administrativne stroške.

Potnik z vplačilom odpovednega rizika pooblašča agencijo, da lahko v njegovem imenu uredi zavarovanje pri zavarovalnici, s katero ima agencija pogodbo (Evropsko Turistično Zavarovanje - Europäische Reiseversicherung AG). V tem primeru se potnikove pravice iz naslova odpovednega rizika uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo cenik in splošni pogoji zavarovalnice, ki so dostopni na povezavi:

Premije:
https://service.europaeische.at/doc/sl/Opis_storitev_ZavarovanjeOdpovediSLO-PIB-SLSS_2022-SL-001.pdf

Splošni pogoji:
https://service.europaeische.at/doc/sl/Pogoje_ZavarovanjeOdpovediSLO-AVB-SLSS_2022-SL-001.pdf

Evropsko Turistično Zavarovanje -
www.evropsko.si

V primeru ko je predmet pogodbe o potovanju nakup letalske vozovnice, mmturist poleg administrativnih stroškov zadrži tudi rezervacijsko pristojbino (TSC). Potnik ima iz naslova vplačanega odpovednega rizika torej pravico do povračila vplačanega zneska za pogodbeno dogovorjene turistične storitve, zmanjšane za administrativne stroške, vplačila odstopnine in morebitno rezervacijsko pristojbino (TSC). mmturist ne odgovarja za druge morebitne stroške, ki jih je imel potnik zaradi načrtovanega potovanja ali druge turistične storitve po pogodbi o potovanju (npr. stroški cepljenja, vizum, potni stroški, ipd.).

Potnik ima pravico do uveljavljanja vračila plačila na podlagi plačane odstopnine, v primeru, da pogodbo o potovanju zaradi zgoraj navedenih razlogov odpove najkasneje do dve uri pred pričetkom potovanja. Kot pričetek potovanja, ki se prične z organiziranim avtobusnim, letalskim ali ladijskim prevozom se šteje ura avtobusnega, letalskega ali ladijskega odhoda. V primeru, ko v turistični aranžma ni vključen organiziran prevoz, pa se kot pričetek potovanja šteje ura, ko bi potnik lahko dejansko prevzel nastanitveni objekt. Če potnik potovanja ne prične na dan, ki je določen kot pričetek potovanja in potovanja pred samim pričetkom pisno ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine.

Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, preko katere je sklenjena odstopnina in komunikacijo z zavarovalnico vodi agencija mmturist v primeru, da je zavarovanje sklenil potnik sam, pa komunikacijo z zavarovalnico vodi direktno.


9. Potovalni dokumenti

Potnik, ki se prijavlja na potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug ustrezen dokument, ki mu omogoča vstop v izbrano državo. Če posamezne države zahtevajo, da ima potni dokument določeno veljavnost pred iztekom na dan vstopa, je potnik sam odgovoren za upoštevanje teh pogojev.

mmturist ne odgovarja za morebitne nevšečnosti ali prisilno prekinitev potovanja iz tega razloga. Prav tako se mora potnik sam informirati o veljavnih predpisih glede potnih listin, vizumov, deviznih, carinskih in zdravstvenih zahtev. mmturist ne preverja državljanstva potnikov, zato mora potnik sam zagotoviti, da so njegovi dokumenti in prtljaga skladni z obmejnimi, carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi tako svoje države kot držav, v katere ali skozi katere potuje.

Potnik mora pravočasno, najkasneje do roka, določenega v programu, pridobiti vizume za države, v katere potuje, in opraviti zahtevana cepljenja. Če potnik teh obveznosti ne izpolni, mmturist ravna v skladu z določili o odpovedi potovanja s strani potnika.

Če mmturist posreduje pri pridobivanju vizuma, ne jamči za njegovo uspešno pridobitev. V tem primeru stroški pridobitve vizuma niso vračljivi. mmturist tudi ne odgovarja za točnost informacij, če si potnik dokumente ureja sam. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali drugih ovir, ki bi preprečile nadaljevanje potovanja, vse stroške krije potnik sam. Storitev posredovanja pri pridobitvi vizuma ni vključena v ceno potovanja in se plača posebej. Če mmturist ne prejme potrebnih dokumentov v določenem roku, se šteje, da si potnik vizum ureja sam.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni ipd.) mora potnik ob prijavi zagotoviti točne podatke vseh udeležencev potovanja. Ti podatki se morajo popolnoma ujemati z uradnimi dokumenti, ki jih morajo udeleženci imeti s seboj v skladu s predpisi o prehodu državne meje in tujimi zakonodajnimi zahtevami. Če napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, vse posledične stroške nosi potnik sam.

Potnik je dolžan spoštovati hišni red v hotelih in drugih nastanitvenih objektih ter sodelovati s predstavnikom organizatorja in izvajalci storitev. Če potnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja za povzročeno škodo, mmturist pa ne prevzema odgovornosti za morebitno škodo, ki bi jo potnik utrpel zaradi lastnega ravnanja.

Na potovanju se mora potnik obnašati odgovorno, tako da ne ogroža sebe, sopotnikov ali poteka potovanja. Če ravna v nasprotju s temi določili, ga ima predstavnik organizatorja pravico izločiti iz nadaljnjega potovanja brez povračila kakršnihkoli stroškov, razen tistih, ki se plačujejo na kraju samem.


10. Obvestila pred odhodom/potovanjem

mmturist potnikom obvestil pred potovanjem ne pošilja s klasično pošto, razen če ni v ponudbi določeno drugače. Potniki prejmejo obvestilo pred potovanjem na svoj elektronski naslov najkasneje štiri (4) do sedem (7) dni pred začetkom potovanja. Potnikom mmturist je med delovnimi dnevi na voljo tudi telefonska številka, kjer lahko obvestilo naročijo. Če potnik do tri (3) dni pred odhodom ne prejme obvestila na svoj elektronski naslov, mmturist prosi, da se obrne na prodajno mesto, kjer je rezerviral turistični paket, oziroma na kontaktno telefonsko številko. Škodo, ki bi nastala zaradi napačno posredovanega naslova, nosi potnik sam.


11. Carinski in devizni predpisi

Potnik je dolžan upoštevati carinske in devizne predpise R Slovenije in držav, v katere potuje. Če zaradi neupoštevanja le - teh potovanja ne bi mogel nadaljevati, nosi sam vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.


12. Organizatorjeva odpoved ali sprememba potovanja

mmturist si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali spremembe programa. Prav tako lahko odpove potovanje, če se ne prijavi zadostno število potnikov, kot je navedeno v programu in v skladu z veljavnimi zakonskimi določili. Če ni v programu določeno drugače, veljajo naslednja minimalna števila potnikov za posamezno prevozno sredstvo:

·             potovanje z avtobusom najmanj 20 oz. 25 potnikov

·             potovanje z rednimi letali po Evropi najmanj 15 oz. 20 potnikov

·             potovanje z letali na medcelinskih progah najmanj 10 oz. 15 potnikov

·             potovanje s posebnimi letali, vlaki ali ladjami najmanj 80% zasedenosti

mmturist si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče predvideti, preprečiti ali se jim izogniti. Če bi takšne okoliščine obstajale ob sklenitvi pogodbe, mmturist pogodbe ne bi sklenil.

mmturist lahko odpove pogodbo ali odstopi od nje ter zahteva povrnitev škode od potnika, če ta neposredno krši določbe pogodbe, zlasti če:

·             namerno posreduje napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti,

·             med potovanjem pride do sprememb, o katerih ne obvesti mmturist.

Prav tako si mmturist pridržuje pravico do spremembe datuma in časa odhoda ali odpovedi potovanja zaradi spremembe letalskega voznega reda ali višje sile. Če se pogoji za potovanje spremenijo (spremembe voznega reda, varnostna situacija v državi, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere mmturist ne more vplivati), lahko organizator spremeni smer potovanja brez posebne odškodnine in v skladu s predpisi v potniškem prometu.

Pri aranžmajih, kjer je izvedba odvisna od vremenskih pogojev, se odpoved zaradi neustreznega vremena šteje kot odpoved zaradi višje sile. mmturist ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi višje sile pred ali med potovanjem, v takih primerih pa lahko potnikom zagotovi storitve v prilagojeni obliki glede na obstoječe možnosti.

Če mmturist odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja. Vendar pa potnik v tem primeru nima pravice do povračila stroškov vizuma ali cepljenj, ki so bila zahtevana za vstop v državo. O vseh naknadnih spremembah programa mmturist potnika nemudoma obvesti.

Če mmturist ali drug organizator potovanja odstopi od pogodbe med njenim izvajanjem, ima pravico do poštenega plačila za že izvedene storitve. Potnik v tem primeru prav tako nima pravice do povračila administrativnih stroškov ali stroškov zavarovanja.

mmturist ne odgovarja za zamude letal, ladij ali vlakov, niti za posledične spremembe programa. Če na kraju samem ni možno zagotoviti namestitve v naročenem objektu, lahko mmturist potnika namesti v drug objekt enake kategorije v istem kraju.


13. Reklamacije oziroma pritožbe

Potnik mora nepravilnosti oziroma pomanjkljivosti nemudoma grajati na kraju samem, vodniku mmturist, neposrednemu izvajalcu storitev, predstavniku oziroma pooblaščeni lokalni agenciji. V primeru, da bi bila po vsebini sodeč reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni grajal napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj navedenih oseb, se šteje, da se je potnik strinjal s tako opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plačilu škode. V primeru, da reklamacije na licu mesta ni bilo možno odpraviti, je obvezno potrebno sestaviti reklamacijski zapisnik, ki ga podpišeta predstavnik mmturist ali izvajalec storitev in oškodovani potnik. Reklamacijski zapisnik je tudi uradni dokument, da je potnik grajal storitev na kraju samem. mmturist ne bo obravnaval reklamacije, ki ji potnik ni priložil zapisnika predstavnika organizatorja oziroma ponudnika storitve o reklamaciji, ki bo izkazoval, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče reševati na kraju samem.

Pritožbeni postopek: Potnik mora na kraju samem takoj grajati neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa ponudniku storitve. Potnik mora pri odpravljanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom z dobrim namenom. Če potnik ne sprejme ponujene rešitve reklamacije, ki ustreza vplačanim storitvam po programu, mmturist ne bo upoštevala kasnejših zahtev za povrnitev škode ali znižanje cene potovanja, prav tako pa ne bo upoštevala reklamacij, ki so bile podane po zaključeni storitvi, saj potnik tako izvajalci in organizatorju ni dal možnosti odprave pomanjkljivosti na licu mesta. Če vzroka pritožbe ni možno odpraviti, potnik s predstavnikom sestavi pisno poročilo, ki vsebuje pripombe potnikov/gostov, postopek in časovno opredelitev reševanja reklamacije in vzrok za nezmožnost razrešitve.

Po povratku s potovanja mora potnik v zakonskem roku poslati pisno pritožbo s priporočeno pošto na naslov:  mmturist d.o.o., Ulica gledališča BTC 10, 1000 Ljubljana, ali elektronski naslov info@mm-turist.si ter priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom predstavnika ali ponudnika storitve, morebitne račune zaradi dodatnih stroškov ipd.). Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v zato določenem zakonskem roku, po vrnitvi s potovanja/letovanja. Brez pisne reklamacije mmturist ne obravnava zahtevkov za znižanje cen ter odškodninskih in drugih zahtevkov. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer mmturist take reklamacije ne bo obravnavala. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oz. druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja. Organizator je dolžan prvič pisno odgovoriti potniku v 8 dneh po prejemu pritožbe, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku storitve; oziroma, v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom obligacijskega zakonika. Dokler organizator ne izda odgovora, se potnik odreče posredovanju pritožbe katerikoli drugi osebi, sodnim ustanovam ali dajanju informacij medijem in drugim javnostim. Organizator bo reševal samo pritožbe, kjer vzroka ni bilo možno odpraviti na kraju samem. Zahtevek za znižanje cene je v vsakem primeru omejen z višino vplačanega aranžmaja. Če po krivdi mmturist ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, ima potnik pravico do znižanja cene v višini realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, da ima mmturist pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh Splošnih pogojev in zakona. Omejitev odgovornosti velja za vsa potovanja za katere je sklenjena pogodba o potovanju. Potnik ni upravičen do nadomestila izgubljenega dobička ter povračila nematerialne škode in stroškov, ki iz nje izvirajo.

Agencija ne priznava nobenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje morebitnega spora glede potnikovih zahtevkov v zvezi s potovanjem. V primeru reklamacije za potovanje, pri katerem mmturist ni organizator potovanja, bo mmturist pritožbo posredovala odgovornemu organizatorju potovanja in o rešitvi reklamacije potnika pisno obvestil. Roki in postopek reševanja reklamacije so v tem primeru določeni v Splošnih pogojih odgovornega organizatorja.

V skladu z 894. členom Obligacijskega zakonika se največja odškodnina z naslova nepopolne storitve omeji na vplačan znesek. V primeru, da mmturist nastopa zgolj v vlogi informatorja (fakultativni izleti, najem športne opreme ipd., oziroma storitve ki so opravljene na kraju samem – v tem primeru mmturist ne nastopa kot organizator, ne kot posrednik), mora potnik vse reklamacijske zahtevke uveljavljati na kraju samem pri dejanskem organizatorju fakultativnega izleta, ogleda ipd.


14. Kategorizacija nastanitvenih objektov in hišni red

Nastanitve v ponudbah so označene v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posameznih državah, ki so veljavne v času izdaje ponudbe in na katero mmturist nima nikakršnega vpliva. Standardi nastanitvenih objektov med izbranimi cilji so različni in neprimerljivi. Pri tem je treba upoštevati, da merila kategorizacije na nekaterih turističnih destinacijah bistveno odstopajo od meril, ki veljajo v Republiki Sloveniji oziroma v večini zahodnoevropskih držav, zato se v teh državah priporoča rezervacija nastanitve višje kategorije.

Pri aranžmajih, označenih z “all inclusive”, je treba pozorno prebrati opis storitev v ponudbi, saj ne kaže enačiti vseh »all inclusive« ponudb.

Če potnik pri rezervaciji ne doplača sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, lega – orientacija, določeno nadstropje), je nastanjen v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v nastanitvenem objektu.

Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev, mmturist na to nima nobenega vpliva, potnikove želje lahko posreduje, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi izpolnjene.

Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta navadno ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je navadno manjša. Pri nastanitvi v triposteljni sobi mora potnik upoštevati, da gre največkrat dejansko za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem, pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve drugih dveh oseb. Navadno gre za posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je primerna za otroke.

Potnik je dolžan spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno sodelovati z mmturistom in izvajalcem storitev. Če potnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja mmturistu za povzročeno škodo, mmturist pa ni odgovoren za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru. Na potovanju se je potnik dolžan obnašati tako, da ne ogroža življenja ali zdravja sopotnikov in ne ogroža samega poteka potovanja. V primeru, da se potnik vede v nasprotju s tem določilom, ga ima predstavnik mmturista pravico izločiti z nadaljnjega potovanja brez povračila kakršnihkoli stroškov, razen vrnitve vplačanih in neizkoriščenih zneskov za morebitne vstopnine ipd., ki se plačujejo na kraju samem. V primeru, da zaradi neprimernega ravnanja ali obnašanja potnika le-ta želi koristiti storitve mmturista (npr. zaradi predčasne vrnitve v kraj, od koder je začel potovanje ipd.), gre plačilo za take storitve v breme potnika, mmturist pa lahko za izvedene storitve zaračuna primerno nadomestilo.


15. Telefonska prodaja turističnih aranžmajev

V primeru telefonske prodaje turističnih paketov se pogodba šteje za sklenjeno

·         s posredovanjem osebnih podatkov potnika/ov in ostalih udeležencev, ki so nujni za izvedbo rezervacije ter

·         s plačilom prijavnine prek UPN naloga ali s plačilno/kreditno kartico.

Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi številke rezervacije v roku 3 dni od izvršene prijave, razen, če ni določeno drugače. V primeru, da potnik ne plača v tem roku, se šteje, da pogodba ni bila sklenjena. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in ponudbe tisti trenutek, ko je telefonsko naročil turistični aranžma oziroma potovanja. 


16. Prodaja turističnih aranžmajev po internetu

V primeru naročila oziroma prodaje turističnega aranžmaja ali potovanja po internetu, veljajo ti splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje in posebni pogoji oziroma ponudba, objavljeni na mmturistovi internetni strani. V primeru, da si določila teh splošnih pogojev in navodil za potovanje ter določila posebnih pogojev oziroma ponudbe, objavljene na mmturist-ovi internetni strani, nasprotujejo, veljajo določila posebnih pogojev oz. ponudbe. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in navodil za potovanje tisti trenutek, ko je naročil posamezno mmturist-ovo storitev prek interneta. Bistveni pogoj za veljavnost prijave je plačilo celotne storitve v roku 3 dni po posredovanju naročila oz. prijave, razen če ni določen drugačen rok. V primeru, da v navedenem roku storitev ni plačana, se šteje, da ni bila nikoli naročena.


17. Prodaja oziroma posredovanje aranžmajev

mmturist ne odgovarja za storitve na programih, kjer ne nastopa kot organizator, ampak zgolj kot posrednik pri sklenitvi pogodbe o organiziranju potovanja. V takih primerih odgovarja zgolj za informiranje oziroma posredovanje. Od organizatorja prejete informacije predaja potniku. Vsi programi, kjer nastopa mmturist kot posrednik, so posebej označeni. mmturist je kot posrednik naveden na prijavnici/voucherju. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja. Šteje se, da mmturist prodaja tovrstne programe v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja. mmturist lahko v reševanju posreduje oz. potniku ali organizatorju ponudi pomoč pri posredovanju. Posebni pogoji in navodila za turistične aranžmaje. Ti posebni pogoji veljajo za določene posamezne naštete turistične aranžmaje v tistem delu, ki se razlikuje od splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje, drugače veljajo tudi za te aranžmaje splošni pogoji za turistične aranžmaje in navodila oz. določilo v posameznem programu, če je tam drugače določeno.


18. Prtljaga

Organizator potovanja, agent ali posrednik niso odgovorni za prevoz prtljage, zato ne odgovarjajo za poškodovano, uničeno ali izgubljeno prtljago, prav tako ne za krajo prtljage in drugih dragocenosti v nastanitvenem objektu ali na avtobusu. Prijave izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika, hotel ali drugega neposrednega ponudnika storitve. Za prevoz posebne prtljage, kot so kolo, surf, kite, golf oprema, potapljaška oprema… mora potnik prevozniku plačati doplačilo bodisi v agenciji ali na letališču, kot predvideva ponudba. V vsakem primeru je obvezno prevoz tovrstne prtljage najaviti že ob prijavi, letalski prevoznik pa si zaradi omejitve omejene kapacitete vseeno v vsakem primeru pridržuje pravico do zavrnitve prevoza tovrstne prtljage. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam. Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage skladno z določili prevoznika, vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti, oz. po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage. Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba, na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. V primeru izgube prtljage potnik izpolni obrazec PIR letalske družbe, ki je opravila prevoz, ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino, po predpisih, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. mmturist ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage in drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz nastanitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.).


19. Izguba dokumentov

V primeru, da potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik priskrbi nove na lastne stroške. Pri urejanju formalnosti v zvezi z dokumenti se lahko za pomoč obrne na vodjo potovanja ali predstavnika agencije. Če pa mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do sorazmernega povračila vplačanega potovanja.


20. Zdravstveni predpisi

Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije se je za določene države potrebno cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument. Cepljenje je obvezno tudi, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi prijavnice/voucherja - to ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe. V primeru, da so v programu navedena oz. zahtevana določena cepljenja, si mora potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo - rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji. mmturist ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev programa zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države v katero vstopa, ali programa na katerega se je prijavil. V primeru, da potnik ni ustrezno zavarovan in med potekom potovanja potrebuje nujno medicinsko pomoč, mmturist ne krije stroškov, ki pri tem nastanejo.


21. Uporaba in varovanje osebnih podatkov

Podjetje M & M TURIST d.o.o. Ljubljana (podjetje in upravljavec) obdeluje in varuje vaše osebne podatke skladno z aktualno zakonodajo s področja varovanja osebnih podatkov ter jih uporablja izključno za namene za katere so bili osebni podatki dani in jih v nobenem primeru ne bo razkrilo nepooblaščenim osebam. Vaši podatki so lahko razkriti ostalim le na poziv državnega organa ob podani zakonski podlagi.

Podjetje hrani vaše podatke le toliko časa, kolikor je potrebno za namene, za katere se osebni podatki obdelujejo, razen če je z zakonom določen drug rok hrambe.

Podjetje hrani podatke strank, ki so potrebni za izvedbo nakupa še pet let od izpolnitve pogodbe na pogodbeni podlagi zaradi zagotavljanja morebitnih pravnih zahtevkov. Za potrebe izvedbe turističnih storitev, bomo vaše podatke posredovali drugim upravljavcem med katere sodijo hoteli, letalske družbe ipd.

Podjetje obdeluje vaše osebne podatke za namene neposrednega oglaševanja na podlagi podane privolitve, do vašega preklica. Podjetje lahko svojo dejavnost oglašuje tudi na podlagi zakonitih upravičenih interesov podjetja, ki so zagotavljanje kvalitete storitev in oglaševanje in temeljijo na preteklem nakupu posameznika. Podjetje hrani osebne podatke na izdanem računu skladno z zakonom deset let po poteku leta, na katerega se nanašajo računi.

Kopijo potne listine in podatke o zdravstvenem zavarovanju in ostalih podatkih povezanih z zdravjem hrani podjetje do vašega preklica. Vaše osebne podatke podjetje v primerih, ko potujete v države izven Evropskega gospodarskega prostora posreduje tudi subjektom, iz teh držav skladno z izrecno privolitvijo posameznika, ki jo lahko ta kadarkoli prekliče.

Skladno z mnenjem Informacijskega pooblaščenca in Delovne skupine 29, se vaš IP naslov hrani najdlje šest mesecev od zadnje aktivnosti uporabnika spletne strani. Začasne piškotne hranimo najdlje za čas seje, trajne do enega leta.

Podatke, ki jih posredujete podjetju na podlagi privolitve lahko kadarkoli prekličete. Preklic ne vpliva na zakonitost obdelave osebnih podatkov na podlagi privolitve pred njenim preklicem.

Podjetje skladno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov in vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, vsakemu posamezniku, čigar osebne podatke obdeluje, zagotavlja naslednje pravice:

  • pravico od podjetja zahtevati informacije, kateri podatki se obdelujejo v zvezi z njim;
  • pravico od podjetja pridobiti potrdilo o tem, ali so v obdelavi njegovi osebni podatki;
  • pravico, da podjetje brez nepotrebnega odlašanja popravi netočne osebne podatke v zvezi z njim;
  • pravico, da podjetje brez nepotrebnega odlašanja izbriše osebne podatke v zvezi z njim, razen če je podlaga za obdelavo osebnih podatkov zakon;
  • pravico, da podjetje omeji obdelavo osebnih podatkov, razen če je podlaga za obdelavo osebnih podatkov zakon;
  • pravico, da prejme osebne podatke v zvezi z njim, ki jih je posredoval podjetju, v strukturirani, splošno uporabljani in strojno berljivi obliki, in pravico, da te podatke posreduje drugemu upravljavcu ali od podjetja zahteva da posreduje te podatke neposredno;
  • pravico, da kadarkoli ugovarja obdelavi osebnih podatkov v zvezi z njim, razen če je podlaga za obdelavo osebnih podatkov pogodba ali zakon.

Posameznik navedene pravice uveljavlja brezplačno pri podjetju. Podjetje lahko zaradi potrditve identitete posameznika zahteva njegove podatke. Podjetje mora o zahtevi posameznika odločiti brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje v enem mesecu po prejemu zahteve. Ta rok se lahko po potrebi podaljša za največ dva dodatna meseca ob upoštevanju zapletenosti in števila zahtev. O podaljšanju mora podjetje obvestiti posameznika, posameznik pa se lahko zoper podaljšanje pritoži. Pri očitno neutemeljenih ali pretiranih zahtevah posameznika, na katerega se podatki nanašajo, zlasti če se zahteve pogosto ponavljajo, lahko podjetje s posebno obrazložitvijo odkloni ukrepanje na podlagi zahtevka.

Posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, lahko kadarkoli pisno ali na drug dogovorjen način zahteva, da M & M TURIST d.o.o. Ljubljana trajno ali začasno preneha uporabljati ali drugače obdelovati njegove osebne podatke za namen neposrednega trženja. Podjetje v takem primeru najpozneje v 15 dneh preneha obdelovati osebne podatke za namen neposrednega trženja ter o tem v nadaljnjih petih dneh pisno ali na drug dogovorjen način obvesti posameznika, ki je vložil to zahtevo.

Če posameznik po prejeti odločitvi podjetja meni, da osebni podatki, ki jih je prejel, niso osebni podatki, ki jih je zahteval, ali da ni prejel vseh zahtevanih osebnih podatkov, lahko pred vložitvijo pritožbe pri Informacijskem pooblaščencu, pri podjetju vloži obrazložen ugovor v roku petnajstih dni. Podjetje mora o ugovoru odločiti kot o novi zahtevi v petih delovnih dneh. Če podjetje ne odloči o zahtevi posameznika v roku, lahko posameznik pri Informacijskem pooblaščencu vloži pritožbo zaradi molka.

V postopku pritožbe zoper odločitev podjetja odloča Informacijski pooblaščenec po pravilih splošnega upravnega postopka. Informacijski pooblaščenec v primerih, ki jih ni možno rešiti drugače, o pritožbi odloči z odločbo. Zoper odločbo ni dovoljena pritožba, je pa dopusten upravni spor.

Podjetje lahko posamezna opravila v zvezi z obdelavo osebnih podatkov s pogodbo zaupa obdelovalcu. Pogodba je pisna ali v enakovredni elektronski obliki in skladna z zahtevami Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov, določbami zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov ter drugimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov.


22. Letalske vozovnice

Ob prijavi je potrebno navesti točna IME in PRIIMEK, tako kot sta napisana v potovalnem dokumentu, s katerim bo potnik potoval (veljavna osebna izkaznica, kjer je ta dovolj ali potni list) in rojstne podatke. Posamezni prevozniki zahtevajo tudi številko, veljavnost in vrsto osebnega dokumenta, s katerim bo potnik potoval. Ob prejemu potrditve rezervacije mora potnik pozorno preveriti pravilnost podatkov in vsako morebitno odstopanje nemudoma sporočiti, da ne bi nastali dodatni stroški. Odgovornosti za napačno posredovane podatke, mmturist ne prevzema. mmturist ne odgovarja za nepopolne potovalne dokumente, vizume ter za nepravilne datumske omejitve glede vstopa/izstopa/dolžine bivanja z oziroma na zahteve države, v katero potujete. Letalska vozovnica je pogodba med potnikom in letalskim prevoznikom, potovalna agencija je posrednik med njima. Ob morebitni odpovedi letalske vozovnice veljajo pogoji tarife, po kateri je bila vozovnica naročena/izdana. Agencija lahko jamči višino odstopnine v skladu s pogoji letalske družbe oziroma tarife. Letalska družba si pridržuje pravico do spremembe cen in ostalih pristojbin ter urnika letov brez predhodnega obvestila. Po izdaji vozovnice rezervacije ni mogoče spreminjati ali odpovedati brez stroškov.

V primeru odpovedi leta s strani nizkocenovnega letalskega prevoznika gredo stroški vseh sprememb in morebitna naknadna doplačila (tudi po vrnitvi) v celoti v breme in na račun potnika. mmturist na to nima vpliva, niti ne prevzema nikakršne odgovornosti, če nizkocenovni prevoznik zaradi kakšnih koli okoliščin (objektivnih ali subjektivnih) odpove let in ne zagotovi nadomestnega leta, temveč spremeni datum odhoda ali vrne kupnino. Način in pogoji za vračilo kupnine je v domeni prevoznika.

V primeru, da potnik kupi zgolj letalsko vozovnico je na ponudbi posebej navedeno, ali je v ceni znesek prtljage zajet ali pa je za prtljago potrebno doplačilo. Obroki in pijača na letalu (pri posameznih prevoznikih, kar je navedeno na vozovnici) nista vključena v ceno, sedežni red na letalu praviloma ni vnaprej določen. Kakršnakoli naknadna sprememba navedenih podatkov, potrebnih za potovanje, ima za posledico dodatne stroške ali celo nakup nove vozovnice.


23. Posebni pogoji za vodena potovanja

Cene programov so izračunane po osebi in pogojih veljavnih na dan izdaje programa in so označene z zvezdico in »od«, saj je končna cena preračun na dejansko število potnikov ter datum odhoda, ki je označen na odhodih z zvezdico /kadar je več datumov/. V primeru manjšega števila udeležencev se obračuna doplačilo za velikost skupine oz. končno število udeležencev na potovanju. Potnik je ob podpisu pogodbe seznanjen z vsemi preračuni in cenami. Za vse ostale termine so pogoji in cene objavljeni na spletu mmturist.si. Posamezna vstopna mesta so zagotovljena ob najmanj 15 ali 20 prijavljenih potnikov za posamezen vstop (navedeno pri programu). V primeru, da željenega vstopnega mesta zaradi premajhnega števila prijavljenih potnikov ne uspemo zagotoviti, se prijava samodejno prestavi in potrdi na najbližje zagotovljeno vstopno mesto. Glede na dinamično spreminjanje cen vseh ponudnikov /prevozne, hotelske, storitve ogledov in vstopnin ter druge storitve/, se končna cena potovanja lahko brez predhodne najave spremeni. Aktualne cene bodo tako vedno objavljene v našem spletnem ceniku pri posameznem produktu.

POMEMBNO: prijave sprejemamo glede na zasedenost prostih kapacitet, ki se nanašajo na število sedežev v avtobusu, prosta mesta na letalu, število sob v hotelu; Glede na navedeno se lahko zgodi, da moramo večkrat prodajo zaključiti tudi do 3 tedne pred odhodom. Vezani smo na izdajo letalskih vozovnic, sprostitev rezerviranih neprodanih sob in tako prodaja tik pred odhodom ni več mogoča. Optimalna oziroma višja cena, tako ni odvisna le od končnega števila potnikov, pač pa tudi od rokov, ki nam jih pogojujejo ponudniki oziroma izvajalci storitev. Nadaljnja prodaja je po iztečenih rokih možna le na vprašanje, cena potovanja pa je praviloma bistveno višja. Aktualne cene so tako objavljene na spletu.

Pri rednih letalskih prevozih, kot tudi čarter letih, imamo običajno različne časovnice, ki so odvisne od dneva potovanja, letalskega prevoznika in so vedno lahko podvržene spremembam. Zato posebej opozarjamo, da sta prvi in zadnji dan potovanja načeloma namenjena prihodu in odhodu z destinacije. Polni dnevi so tisti dnevi, kjer napravimo večino ogledov in niso vezani na prihod in odhod. Besedila so univerzalna, zato naprošamo, da aktualne časovnice vedno preverite na spletu in to pri posameznem odhodu. Čim so objavljene na spletu ne morejo biti predmet kakršnih koli reklamacij ali napačnih interpretacij. Zaradi prihoda in odhoda z destinacije, velja tako za avtobusne, letalske ali ladijske prihode, se tako zaporedje programa lahko spremeni, ne samo tekom dneva, temveč tudi po dnevih. Organizator glede na časovnico prihoda in odhoda napravi optimalno razporeditev ogledov. V določenih terminih prihaja tudi do velike gneče in povečanega obiska posameznega mesta, prireditve, muzeja. Prav tako so lahko ogledi določenih muzejev in znamenitosti v katerem od terminov onemogočeni, so zaprti ali enostavno prezasedeni. Zato se vedno šteje za osnovo izvedba programa brez vstopnin, v kolikor le te, niso vnaprej najavljene in tudi plačane. V tem primeru gre za skupinsko rezervacijo, ki je velikokrat pogojena z minimalnim številom, vnaprejšnjimi plačili in rezervacijami, zato agencija zaračuna tudi rezervacijski strošek. Takšne vstopnine načeloma poravnate pred odhodom na potovanje, sicer ni nujno, da bo vstop sploh omogočen. Če se ob dodatni možnosti in potrditvi kljub vsemu odločite za obisk na licu mesta, bo izveden po pogojih, ki so navedeni v našem spletnem ceniku. Zagotovila za možnost naknadne prijave ne dajemo. Posebej opozarjamo, da skupinske vstopnine izključujejo dodatne popuste kot so upokojenski, družinski, študentski, v večini primerov lahko uveljavljate samo otroški popust, ob predhodni navedbi starosti in točnega datuma in letnice rojstva. Kjer mmturist ne bo predhodno rezervirala vstopnic in jih boste kot individualni potniki kupili sami, posebej opozarjamo, da je v večini primerov možen nakup samo s plačilnimi karticami (debitne kartice, mastercard, visa), prav tako zaradi povečanega obiska ne zagotavljamo, da boste lahko posamezne muzeje tudi obiskali.


24. Točnost prevoznikov

mmturist ne odgovarja za točnost prevozov v kopenskem in morskem prevozu, kadar se le-ta opravlja z javnimi prevoznimi sredstvi, na rednih ali izrednih potniških prevozih ali plovbah. Odgovornost prevoznikov je ustrezno določena v pogodbi med potnikom in prevoznikom, ki stopi v veljavo z uporabo prevoznega sredstva. mmturist ne odgovarja za škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva. mmturist si pridržuje pravico do sprememb ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov. Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti v cestnem in ladijskem prometu, stavk in slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva. Kvaliteta prevoznih sredstev je praviloma in v kolikor ni v programu drugače navedeno, povprečne lokalne kategorije. Vsi letalski prevozi so izključno v pristojnosti letalskih družb in nanje agencija nima vpliva. Letalski prevoznik lahko spremeni ceno in čas prevozov, letaliških in varnostnih pristojbin in dodatka za gorivo brez predhodnih obvestil. Enako lahko spremeni pogoje prenosa dovoljene prtljage, tako ročne, kot oddane, postopek kontrole potnikov in prtljage.

Pravica letalskega prevoznika je, da zaradi tehničnih ali organizacijskih razlogov spremeni dan, čas leta, vrsto letala ali ponudi nadomestni let. Iz teh in iz organizacijskih razlogov (uporabo drugega letalskega prevoznika, zaradi zasedenosti kapacitet, spremembe cene) si dovoljujemo pravico do spremembe kraja, datuma, časa leta, vrste letala, letalskih linij (npr. trikotni leti, dodatna vmesna pristajanja, menjava letališča…).

Prvi in zadnji dan po programu sta vedno namenjena potovanju (letalski prevoz, transfer). Spremembe letov lahko nastanejo tudi v času, ko je program že izdan, zato so dnevi in časi letov informativni in določeni več mesecev vnaprej pred vašim odhodom. Zato so vsi podatki navedeni v programu zgolj informativne narave in niso obvezujoči. Točen razpored poletov in končne informacije bodo objavljeni na naših spletnih straneh oziroma vas boste o morebitnih spremembah sproti obveščali. Zamude letov prav tako niso v pristojnosti agencija. Do zamude letalskih prevoznikov lahko prihaja zaradi različnih razlogov: nujna vzdrževalna dela, stavke, slabe vremenske razmere, obremenitve zračnega prostora in tehnično operativnih težav. Za dodatne stroške ali neizkoriščeno storitev ter drugo škodo, ki nastane zaradi zamude letalskega prevoznika, žal ne sprejemamo odgovornosti. Prosimo upoštevajte, da ima varnost potnikov prednost pred točnostjo poletov. Letalske vozovnice potniki prejmejo za odhod in vrnitev običajno na letališču od našega predstavnika skupin z vsemi potnimi dokumenti. Nekateri letalski prevozniki uporabljajo izključno vozovnice v elektronski obliki, zato jih potniki ne dobijo v tiskani obliki. Za prijavo na let zadostuje osebni dokument. Za potnike, ki so kupili samo letalske vozovnice, še posebej velja opozorilo, da vsaj 48 ur pred poletom še enkrat preverijo točno uro leta. Prevoz prtljage ne sodi med odgovornosti agencije, niti za poškodovano, niti za izgubljeno prtljago. Ob takšnih primerih se nemudoma obrnite na ustrezne službe že kar neposredno na letališču, običajno oddelek »lost and found«, kjer boste prejeli ustrezni zapisnik in referenčno številko. Kasnejših reklamacij letalski prevoznik ne bo upošteval. V primeru, ko potnik kupi letalsko vozovnico na redni liniji ali na nizko cenovnem prevozniku, veljajo stroga prevoznikova pravila, ki jih seveda potnik od prodajnega referenta prejme pri povpraševanju ali rezervaciji. Agencija mmturist je v tem primeru le posrednik pri prodaji. Isto velja tudi za oddano prtljago, saj nekateri prevozniki ne vključujejo več oddane prtljago pri najnižjih cenah poletov in se le te lahko doplačajo, pri nizko cenovnih prevoznikih pa je prtljaga vedno za doplačilo (potnik lahko izbira med različno težo). Potnik je dolžan posredovati ime in priimek za rezervacijo tako kot je zapisano v osebnem dokumentu (potnem listu), saj se morajo podatki ujemati s podatki na letalski vozovnici. Za morebitne napačno javljene podatke mmturist ne odgovarja, posledično pa prevozniki zaračunajo strošek spremembe, v kolikor pa prevoznik ne dovoljuje spremembe, je pa to nakup nove vozovnice. S končno ceno, ki jo potnik prejme v ponudbi ali ob rezervaciji, je točno zapisano, kaj cena vključuje (letalski prevoz, letališke in varnostne pristojbine, doplačilo za gorivo, rezervacijski strošek), prav tako tudi koliko je vključene prtljage in kakšna do doplačila, kakšni so stroški morebitne spremembe v kolikor je dovoljena, pa tudi podatek koliko prevoznik vrne v primeru morebitne odpovedi. Vse stroške določa prevoznik in so odvisni od prodajne tarife letalskega prevoza.


25. Potovanje z otroki

V posameznih primerih, določenih s posameznim programom turističnega aranžmaja, je lahko predvideno, da mladoletni otroci do starosti, določene v istem programu, ki potujejo v spremstvu dveh odraslih oseb, prejmejo popuste na posamezne storitve ali na celoten turistični aranžma. Pogoji in višina popusta so določeni v vsakem posameznem programu.

Če v programu niso predvideni posebni popusti za mladoletne osebe v spremstvu odraslih, to pomeni, da aranžma ne vključuje tovrstnih ugodnosti. Ne glede na starost in višino morebitnih popustov mora biti vsak otrok naveden na potovalnem dokumentu in imeti vse veljavne dokumente, potrebne za vstop v tuje države. Če otrok ni naveden na potovalnem dokumentu ali voucherju, se šteje, da nima pravice potovati v okviru tega aranžmaja.

Potnik je dolžan zagotoviti, da njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo obmejnim, carinskim in drugim predpisom države, iz katere potuje, kot tudi tistih, v katere ali skozi katere potuje. Mladoletniki, ki potujejo brez spremstva staršev, za tranzit ali vstop v določene države potrebujejo dovoljenje staršev ali skrbnikov.

Mladoletni potnik si mora pred potovanjem pridobiti in po potrebi predložiti to dovoljenje. Njegova oblika se razlikuje glede na državo in se lahko spreminja, zato je priporočljivo, da se potnik za natančnejše informacije obrne na veleposlaništvo države, ki jo bo obiskal ali prečkal. Če država zahteva dovoljenje staršev, mladoletni potnik pa ga nima, se šteje, da nima ustreznih dokumentov za potovanje.

Če potnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru.


26. Končna določila

V vseh cenah iz ponudbe mmturist je davek na dodano vrednost že vključen.

V primeru spora med strankami je pristojno sodišče v Ljubljani.

Ti splošni pogoji veljajo za vse pogodbe, sklenjene od dneva objave teh pogojev na spletni strani www.mmturist.si.

Ljubljana, januar 2025